Strategia

Strategia Wydziału Biotechnologii i Nauk o Żywności – kadencja 2020-2024

Wizja Wydziału Biotechnologii i Nauk o Żywności nawiązuje do strategii Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu uznając za priorytetowe kształcenie studentów, jako przyszłych kadr dla potrzeb biogospodarki i gospodarki żywnościowej w obszarze przetwórstwa i zapewnienia jakości żywności, żywienia oraz biotechnologii, w oparciu o najnowsze wyniki badań naukowych.

Od 2017 roku Wydział posiada najwyższą kategorię naukową, jest rozpoznawalną w kraju i za granicą jednostką dydaktyczną i naukowo-badawczą, która dynamicznie reaguje zarówno na zmieniające się uwarunkowania wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Stale doskonali jakość kształcenia oraz szeroko rozwija współpracę z otoczeniem gospodarczym w regionie i kraju, dążąc do wykształcenia Absolwentów, którzy wpływając na poprawę jakości życia społeczeństwa będą odgrywali istotną dla niego rolę.  

Wydział BiNoŻ poprzez wykorzystanie najnowszych osiągnięć naukowych oraz innowacyjnych metod dydaktycznych, będących gwarantem jego najwyższej jakości,  przez kolejne 4 lata będzie współtworzył prestiż Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.

 Cele strategiczne Wydziału

  1. Rozwój oferty dydaktycznej oraz doskonalenie procesu kształcenia w kontekście potrzeb rynku pracy oraz społeczeństwa opartego na wiedzy, z uwzględnieniem idei uczenia się przez całe życie.
  2. Zwiększenie stopnia umiędzynarodowienia Wydziału w obszarze dydaktyki.
  3. Podnoszenie kompetencji kadry dydaktycznej w zakresie kształcenia.
  4. Promocja Wydziału jako miejsca atrakcyjnego do realizowania zadań edukacyjnych.
  5. Wzmocnienie relacji z otoczeniem gospodarczym.

 Kierunki działania i sposoby ich realizacji

  1. Doskonalenie kształcenia zgodnego z profilem naukowo-badawczym uczelni poprzez ciągłą aktualizację programów studiów, zgodną z najnowszymi osiągnięciami nauki i techniki.
  2. Zwiększenie stopnia umiędzynarodowienia w obszarze dydaktyki.
  3. Zwiększanie udziału w procesie kształcenia wysoko wykwalifikowanych specjalistów (naukowców i praktyków) z kraju i zagranicy.
  4. Systematyczne dostosowywanie oferty studiów do potrzeb rynku pracy z uwzględnieniem kształcenia praktycznego w oparciu o analizę potrzeb otoczenia społeczno-gospodarczego. 
  5. Wprowadzanie innowacyjnych metod dydaktycznych, tj. Project Based Learning, Problem Based Learning, tutoring i in., z uwzględnieniem kształcenia zindywidualizowanego.
  6. Zwiększenie zaangażowania studentów w projekty badawcze realizowane w jednostkach oraz w ramach Wiodących Zespołów Badawczych i Studenckich Kół Naukowych.
  7. Doskonalenie procesu zdalnego kształcenia m.in. z uwzględnieniem wydziałowej platformy edukacyjnej oraz współpracy z Centrum Zasobów i Wsparcia Dydaktyki.
  8. Optymalizacja procesów pozyskiwania środków finansowych na realizację projektów edukacyjnych oraz doskonalenie przebiegu ich realizacji i utrzymania trwałości – działania dziekana oraz WZD.
  9. Rozwijanie usług edukacyjnych dla dorosłych poprzez rozszerzenie oferty kształcenia na studiach podyplomowych, kursach i szkoleniach, wspierających uczenie się przez całe życie oraz akumulowanie osiągnięć zgodnie z Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji.
  10. Inicjacja i wspieranie przedsiębiorczości akademickiej przy udziale Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości (np. start-up) – realizacja projektów biznesowych studentów i absolwentów we współpracy z Centrum Produktu Regionalnego w Pawłowicach.
  11. Promocja Wydziału jako miejsca atrakcyjnego do realizowania zadań edukacyjnych.